15 Aralık 2012 Cumartesi

Lacivert Restaurant


                İstanbul’un adı büyük lokantalarından biridir Lacivert. Eşimin doğum günü sebebiyle arkadaşlarımızın daveti üzerine bir cuma akşamını burada geçirdik. Bizi Rumelihisarı’ndan özel tekneyle aldılar. Gece Boğaz ve her iki yakası bambaşka güzel. Fatih Sultan Mehmet köprüsü ise ışıklarıyla Boğaz’ın gerdanlığı lafını hak ediyor.
                Lacivert Restaurant Fatih Sultan Mehmet köprüsünün Anadolu ayağının altında Anadolu Hisarı semtinde yer alıyor. Buraya Avrupa yakasından gitmek için lokantaya telefon ediyorsunuz, gelip sizi özel tekneleriyle Rumelihisarı önündeki iskeleden alıyorlar. Denize sıfır “yalı restaurant” konumunda bir mekân. Konumu, manzarası olağanüstü. Biz kış dönemi gittiğimiz için içeride yemek zorunda kaldık. Bu yüzden manzaranın keyfini pek çıkaramadık.
                Mönüye gelince et ve balık seçenekleri epey çok. Başlangıç olarak salata, kavun ve beyaz peynir söyledik. Ana yemek olarak ise eşim ve arkadaşımın eşi kâğıtta levrek, arkadaşım lüfer ızgara ısmarladı, ben kuzu sırt tercih ettim. Kuzu sırt sınıf geçer düzeydeydi. Diğerlerinin yemeklerinden de birer çatal aldım. Onlar da sınıf geçer düzeydeydi. Ama yemeklerin hiçbiri akılda kalıcı, olağanüstü lezzetler değildi. Örneğin Pandeli’de ve Grifin Balık’da yediğimiz kağıtta levreğin insanın akıl sağlığını bozarak oburluk günahına girmesine sebep olacak düzeyde olduğu düşünülürse ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. Lacivert gibi büyük ismi olan bir yerde daha olağan üstü lezzetler beklediğim için sanırım biraz hayal kırıklığına uğradım. Aslında burada beni yemeklerden çok şaşırtan şey garsonlardan bazılarının ter kokmasıydı. Ortalama bir lokantada çok sık karşılaştığımız bu durumla Lacivert Restaurant’ta dahi karşılaşmak Türk lokanta sektörünün durumu konusunda endişelerimin artmasına yol açtı. Ayrıca servis olağanüstü değildi. Fiyat konusunda tam bir fikir sahibi olamadım. Çünkü hesabı arkadaşım ödedi. Yinede mönüye bakarken kuzu sırt fiyatına dikkat etmiştim.48 TL idi. Arkadaşımın bu işe merakımı bilmesine güvenerek sadece lüfer ızgara fiyatını ve kuver ve garsoniye alıp almadıklarını sordum. Lüfer 80 TL idi. Kuver ve garsoniye ücreti hesaba eklenmemişti. Bu açıdan Lacivert Restaurantı tebrik ediyorum.

Hiç yorum yok: